تبلیغات
اویس دانلود

اویس دانلود

» نصب آسان و سریع برنامه ها بر روی سیستم با Actual Installer v3.9 ( شنبه 16 بهمن 1395 )
» دانلود نسخه جدید فشرده ساز قدرتمند Winrar v5.0.1 ( شنبه 16 بهمن 1395 )
» دانلود بازی ترافیک رایدر Traffic Rider 1.4 برای اندروید ( شنبه 16 بهمن 1395 )
» Babylon Pro v9.0.2 – r11 قوی ترین نرم افزار مترجم دنیا ( شنبه 16 بهمن 1395 )
» دانلود نسخه ی جدید مترجم قدرتمند Easy Translator 9.0 ( شنبه 16 بهمن 1395 )
» دانلود بازی Ramboat:Shoot and Dash 3.10.3 برای اندروید ( شنبه 16 بهمن 1395 )
» نرم افزار ساخت انیمیشن Adobe Animate CC 2017 v16.1.0 برای PC ( شنبه 16 بهمن 1395 )
» دانلود بازی اسکای فورس Sky Force Reloaded 1.80 برای اندروید ( شنبه 16 بهمن 1395 )
» دانلود برنامه گوگل مپ Google Maps v9.8.1 برای اندروید ( شنبه 16 بهمن 1395 )
» دانلود برنامه قفل گذاری گوشی Smart AppLock v6.5.6 ( شنبه 16 بهمن 1395 )
» دانلود نرم افزار پیش بینی وضعیت آب و هوا Weather Live v4.0.1 ( شنبه 16 بهمن 1395 )
» دانلود برنامه نمایش و پیش بینی وضعیت آب و هوا WeatherPro Premium v4.1.4 برای اندروید ( شنبه 16 بهمن 1395 )
» دانلود برنامه پخش کننده VLC for Android v1.4.0 برای اندروید ( شنبه 16 بهمن 1395 )
» دانلود برنامه نصب ویندوز از روی فلش مموری YUMI v2.0.1.8 ( شنبه 16 بهمن 1395 )
» دانلود برنامه فعال ساز ویندوز و آفیس KMSpico v9.2.3 ( شنبه 16 بهمن 1395 )
تبلیغات

ساخت فهرست مطالب خودکار در ورد برگرفته شده از pctarfand.ir

نویسنده: اویس کامگار دوشنبه 11 بهمن 1395

ساخت فهرست مطالب خودکار در ورد

فهرست مطالب یکی از اصلی‌ترین بخش‌های هر گزارش، کتاب، جزوه، پایان‌نامه و … می‌باشد که در آن عناوین مطالب و شماره صفحه مربوط به هر عنوان نمایش داده می‌شود. در واقع فهرست مطالب به ما کمک می‌کند تا بدون اتلاف وقت و به راحتی به صفحه مطلب مورد نظر مراجعه کنیم. در ادامه مطلب با پی‌سی‌ترفند همراه باشید تا با نحوه ساخت فهرست خودکار در نرم‌افزار ورد آشنا شوید.

دو روش برای ساخت فهرست مطالب در ورد وجود دارد:

۱- روش دستی
۲- روش خودکار

اکثر کاربران حرفه‌ای از روش دوم برای ساخت فهرست استفاده می‌کنند، زیرا استفاده از روش دستی برای ساخت فهرست بسیار زمان‌بر است و با توجه به اینکه هر تغییر جدیدی شامل اضافه شدن عنوان جدید یا تغییر شماره صفحه عناوین باید بصورت دستی در فهرست اعمال شود، بنابراین اگر شما از روش دستی استفاده می‌کنید به شما توصیه می‌‌کنیم بجای روش دستی از روش خودکار استفاده کنید که در ادامه به آن پرداخته می‌شود.

ساخت فهرست به صورت خودکار یکی از قابلیت‌های نرم‌افزار ورد می‌باشد. شما با استفاده از این امکان ورد نیازی نخواهید داشت تا مانند روش دستی، خودتان عناوین و شماره صفحه را تایپ کنید، بلکه برنامه ورد این کار را بصورت خودکار برای شما انجام می‌دهد. از مزایای این نوع فهرست نویسی این است که در کمترین زمان و با حداکثر دقت این کار انجام می‌شود.

از آنجایی که در اکثر موارد، عناوینی که در متن وجود دارند باید دارای شماره باشند بنابراین قبل از ساخت فهرست باید تنظیمات مورد نظر برای عنوان‌ها یا تیترها که به آن‌ها Heading گفته می‌شود را انجام داد.

تنظیمات Heading می‌تواند به دو روش انجام شود. روش اول این است که از هدینگ‌های پیش فرض ورد استفاده کنیم و آن‌ها را ویرایش کنیم. این روش یک نقص دارد و آن این است که هدینگ‌های پیش فرض ورد شماره‌گذاری تیترها مانند شماره فصل یا تیتر ۱ و سایر زیرتیترها را انجام نمی‌دهند. بنابراین توصیه ما استفاده از روش دوم است که در ادامه با مراحل آن آشنا می‌شوید.

در ابتدا از تب Home، در قسمت Paragraph، بر روی دکمه Multilevel List (کنار دکمه شماره گذاری خودکار) کلیک کنید.

در کادر باز شده، گزینه Define New MultiLevel List را انتخاب کنید.

پنجره زیر باز می‌شود. برای مشاهده تنظیمات بیشتر روی دکمه More کلیک کنید.

تنظیمات زیر را به ترتیب انجام دهید.

از قسمت Click level to modify بر روی ۱ کلیک کنید و از لیست کشویی Link level to style گزینه Heading 1 را انتخاب کنید. در قسمت Enter formatting for number، نوع شماره گذاری برای عناوین را مشخص کنید. در این قسمت برای Heading 1 واژه “فصل” را تایپ کنید و از لیست کشویی Number style for this level بر روی ۱، ۲، ۳…. کلیک کنید.

همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه Font، نوع، اندازه و رنگ فونت دلخواه را برای Heading 1 انتخاب کنید.

از قسمت Complex script فونت دلخواه برای متون فارسی و از قسمت Latin Text فونت متون لاتین را انتخاب کنید و بر روی Ok کلیک کنید.

با انجام تنظیمات فوق، هر زمان از تب Home از قسمت Styles بر روی هدینگ مورد نظر مثلا Heading 1 کلیک کنید برای شما یک فصل با شماره­‌گذاری خودکار ایجاد خواهد شد به عنوان مثال برای اولین دفعه که بر روی Heading 1 کلیک کنید واژه “فصل ۱” بطور خودکار تایپ خواهد شد و فقط کافی است شما عنوان فصل را در جلوی آن تایپ کنید و اگر دوباره کلیک کنید واژه “فصل ۲” و به همین ترتیب با هر کلیک، فصل جدید ایجاد خواهد شد.

به همین راحتی می‌توانید فصل‌بندی مطالب را انجام دهید. از این پس، دیگر در مورد فصل­‌بندی مطالبتان هیچ نگرانی نداشته باشید، با انجام توضیحات فوق این مشکل مرتفع می­‌شود.

برای سایر هدینگ‌ها (Heading 2 تا Heading 9) تنظیمات زیر را انجام دهید.

ابتدا از قسمت Click level to modify، بخش یا Level مورد نظر (۲ تا ۹ که به ترتیب برای Heading 2 تا Heading 9 می­‌باشد) را انتخاب کنید و سپس از لیست کشویی Link level to style بر روی Heading مورد نظر (Heading 2 تا Haeding 9) کلیک کرده و در ادامه از قسمت Include level number from به ترتیب بر روی Level1 تا level9 دلخواه کلیک کنید.

به عنوان مثال اگر تنظیمات را برای Heading 2 انجام می‌­دهید، ابتدا از قسمت Click level to modify عدد ۲ را انتخاب کنید، سپس از لیست کشویی Link level to style گزینه Heading 2 را انتخاب کنید و بعد اطلاعات داخل Enter formatting for number را پاک کنید، سپس از قسمت Include level number from بر روی level 1 کلیک کنید. سپس کاراکتر دلخواه (به عنوان مثال کاراکتر -) برای جدا کردن Level ها از یکدیگر را تایپ کنید و از قسمت Number style for this level بر روی ۱، ۲، ۳…. کلیک کنید.

اگر تنظیمات را برای Heading 3 انجام می‌­دهید ابتدا از قسمت Click level to modify عدد ۳ را انتخاب کنید سپس از لیست کشویی Link level to style گزینه Heading 3 را انتخاب کنید و بعد اطلاعات داخل Enter formatting for number را پاک کنید، سپس از قسمت Include level number from بر روی level 1 کلیک کنید. سپس کاراکتر دلخواه (به عنوان مثال کاراکتر -) برای جدا کردن Level ها از یکدیگر را تایپ کنید، سپس از لیست کشویی Include level number from گزینه Level 2 را انتخاب کنید. سپس کاراکتر دلخواه (به عنوان مثال کاراکتر -) برای جدا کردن Level ها از یکدیگر را تایپ کنید و از قسمت Number style for this level بر روی ۱، ۲، ۳…. کلیک کنید. این تنظیمات را برای سایر Heading ها انجام دهید.

توجه: برای اینکه ترتیب شماره‌های تیتر مدنظرتان اشتباه نشود، مراحل را دقیقا مطابق توضیحات فوق انجام دهید.

همچنین می‌توانید با کلیک بر روی دکمه Font، نوع فونت و اندازه و رنگ دلخواه را برای Heading مدنظرتان انتخاب کنید.

در نهایت پس از تنظیمات برای Heading های مختلف بر روی Ok کلیک کنید. با انجام تنظیمات فوق دیگر نگران ایجاد فهرست مطالب نباشید. اگر تنظیمات فوق را انجام دادید و به درستی از Heading ها برای عناوین مطالب استفاده کنید با یک کلیک خواهید توانست فهرست مطالب ایجاد کنید.


- ایجاد فهرست مطالب بصورت خودکار

پس از اینکه عناوین مطالب را با استفاده از Heading های مناسب تنظیم کردید، برای ایجاد فهرست مطالب کافی است مکان نما را در صفحه­‌ای که می‌خواهید فهرست مطالب ایجاد شود قرار دهید و از تب References، در قسمت Table of Contents، بر روی گزینه Table of Contents کلیک کنید.

سپس بر روی گزینه Insert Table of Content کلیک کنید تا پنجره زیر باز شود.

در پنجره Table of Content گزینه های مختلفی وجود دارد. عملکرد هرکدام به ترتیب زیر می‌باشد:






ادامه مطلب ... نظرات :


آمار بازدید

کل بازدید ها :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل مطالب :

    بروزرسانی :

درباره ما

سلام عشق دوستی محبت باید کنارهم باشه.....

سلام دوستان عزیز به محفل ناچیز ما خوش امدید



تبلیغات
  • طراحی قالب توسط پارس تولز
  • ParsTools.Com
.CopyRight © 2010 - 2011 SINADIDA Group , All Rights Reserved ©